Sonntag, 27. Januar 2013

Design entwerfen / how to start on designing

Am Freitag wurde ich gefragt, wie denkst du dir denn ein Muster für einen Quilt aus ?
Claudia hat uns im Einführungskurs gesagt, der Quilt "muss mit euch reden" ... gar nicht so einfach ! Ich hänge das Top auf, lasse es ein paar Tage auf mich wirken, dann mache ich ein Foto und drucke es auf Din A4 aus und male darauf herum, dann male ich die einzelnen Muster auf meinem Block auf Papier und meistens übe ich sie dann auf einem Probestück und dann gehts los !!

On Friday someone asked me how do you design a quilt pattern for a quilt ?
Claudia told us in the starter workshop the quilt "needs to talk to you" ... not so easy ! I usually hang the top up on my wall, it stays there a couple of days, than I take a picture and print it on my color printer and start drawing on it, afterwards I draw the individual designs on my pad and quilt it on a practice piece of quilt and than off we go !!



Deswegen freue ich mich immer, wenn die Kundin schon weiß was sie will ;-) !
Thats why I'm more than happy when the client knows already what she wants !

 Jetzt warte ich darauf, dass Fraukes Robben mit mir reden !
now I'm waiting for Fraukes seals to talk to me !

Kommentare:

  1. Lusten to the quilt...that is great advice for developing the perfect quilt designs for it. I love the designs you selected for Wings of Liberty!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you Aby... since it is "your" quilt !!
      I'm waiting for a complete picture of the quilt to show

      Löschen
  2. Wonderful. It's nice to glimpse your design process.

    AntwortenLöschen